Henrik Nordbrandt - Violinbyggernes by

Tanskankielinen alkuteos (1985)
Sivumäärä: 48
Kustantamo: Gyldendal
Mistä sain? Kirjastosta lainattu


Jeg vil eje dig, du skal være min.
Din krop, din sjæls
dybeste hemmeligheder
skal være min ejendom.
Du skal ikke have et hår
ikke en tand
ikke en eneste mørk krog
i dine tanker
som ikke tilhører mig.

(Jeg vil eje dig)


Jeg skulle ville forstår hvad du mener men jeg kan ikke. Det er frustrerende for mig.

Hvorfor dit digt Violinbyggernes by er i dansk kulturkanon? Hvad vil du sige? 

Kan nogen fortælle mig svar på alle mine spørgsmål?

Jeg betyder ikk' at dine digte sku' være dårlige.

Jeg kan lige versefoden, ordene — således mange ting.

Men jeg tror at jeg behøver lidt mere tid.

Jeg lover (jeg tror) at når jeg har læst alle de andre tekster i kulturkanonen, læser jeg Violinbyggernes by en gang til og håber at jeg kan sige noget mere rationel.


Botticelli. Hvorfor skriver du Botticelli således mange ganger? 

Ægypten, Babylon, Heraklit, Platon, antiken.

Kommentit

Suositut tekstit