_ _


- Trans- ja homofobian vastaisen päivän lopuksi -

Niin hyvää ystävää minulla ei ole, joka kuuntelisi näitä murheitani ja antaisi minun itkeä. Kaksi ihmistä ovat mukavia kavereita, mutta en minä heillekään voi näistä ajatuksista kertoa. Kuinka mikään minussa ei voi olla oikein, miksi minua ei kehuta mistään? Miksei minun anneta elää elämääni niin kuin haluaisin? Haluan elää! Tiedän, että huominen tuo mukanaan kurjuutta, mutta onnesta en ole ihan varma. Ilo, ajatus on hämmentävä. Ilman, että otan pienen pieniä onnen sirpaleita sieltä täältä, en olisi enää pystyssä. Pelko huomisesta, pelko tulevasta rikkoo minut.

****

Elämä tuntuu jotenkin tyhjältä. Kun näkee muiden hetkellisen onnen, tulee iloiseksi. Mutta kun näkee rakastuneen parin yhdessä tai itseensä ja elämäänsä tyytyväisen ihmisen, tulee väkisinkin tunne, ettei minulla ole koskaan mahdollisuutta samaan.

****

Olen vihainen, hyvin vihainen. Kuinka ihmiset kehtaavat olla niin tyhmiä. Mulkoilua, mitätöimistä, väkivaltaa ja loukkaavia puheita. Kiitän teitä kaikkia kun pilasitte nämä vuodet elämästäni. Kiitos siitä ikuisesti. Onnea elämäänne, toivottavasti ette unohda tekemäänne - koskaan. Toivottavasti tekonne vainoavat teitä, kuten te olette vainonneet minua.

****

Minä en enää jaksa. Elämälläni ei ole enää mitään merkitystä, olen pimeässä tunnelissa, täydellisessä umpikujassa. En vain jaksa, haluan kuolla. Voisiko joku tulla yöllä ampumaan minut? Haluan satuttaa itseäni, haluan unohtaa elämäni. Tunnen tuulenvireen sillalla seisoessani ja sitten hyppään. Hyvästi maailma. Te ette onnistuneet tappamaan minua, mutta nyt toteutan suurimman toiveeni, minä hyppään ja sitten minua ei ole enää. Hyvästi kaikille. Sitten minä olen vapaa, tämä kaikki on viimeinkin ohi.


Nämä tekstit ovat todellisuutta maailmassa, ja Suomessa, tällä hetkellä sadoille ja taas sadoille ihmisille. Tänään olemme vastustaneet seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kohdistuvaa vihaa ja syrjintää, jottei yksikään ihminen joutuisi kärsimään, tulemaan mitätöidyksi ja näkymättömäksi ja lopulta ajautuisi äärimmäisenä tekona päättämään päivänsä - tai tulisi surmatuksi toisen ihmisen toimesta.

Kommentit

Suositut tekstit